Anouk-Shanon-Karen-in-Tanzania.reismee.nl

De samensmelting

Heeeeej trouwe bloglezertjes!

Weer een weekje voorbij dus tijd voor een kort verslagje van onze Afrikaanse week.

Vorige week zondag gingen we naar Jacobson's beach, een strandje een beetje verder, dat ons door iedereen aangeraden werd. En aangezien onze weekends hier snel volgeboekt staan besloten we dat dus zondag te doen. Zaterdagavond hadden Anouk en Shanon de pastasalade gemaakt terwijl ik aan het recupereren was van een dagje ziek zijn. We hadden afgesproken met de teachers in aqua lodge en konden dan meteen vertrekken. De eerste taxi die we zagen hielden we tegen. Met 6 in de taxi, het is eens wat anders. Na het ritje konden we ons op het strand installeren. Een namiddagje bruinen, roden bleek echter op het einde van de middag. Het was een heel mooi uitzicht. We voelden ons als in expeditie robinson. Dus begonnen we te overleggen over wie we gingen wegstemmen op de volgende eilandraad... :). 's Avonds bakten we nog wat wentelteefjes en ze smaakten weer.

Maandag en dinsdag gingen we naar Newman Highschool voor onze campagne. We deelden onszelf en de klas op in 2 groepen. Anouk en ik namen een groep voor onze rekening. Kleine Karen en Shanon namen de andere helft van de klas mee voor de campagne. Maandag hadden we een groep met allemaal jongens ze waren meteen heel actief. Het was wel leuk. Ze konden ook goed Engels dat maakt het voor ons al veel makkelijker om onze campagne te geven. Dinsdag was het een minder actieve klas. Allemaal meisjes en precies ook allemaal een beetje beschaamt. Ze hadden geen vragen en antwoorden niet op onze vragen. Lastig. Uiteindelijk hebben we ze in kleine groepjes gezet en dan ging het wel beter.

Woensdag en vrijdag zijn we naar het ziekenhuis geweest. Helaas er liepen woensdag nog 3 studenten van hier rond dus werden we zo een beetje genegeerd door de plaatselijke verpleegkundigen. Dus gingen we maar eens een babbeltje doen met de apotheek. We hadden nog wat vragen voor onze opdracht dus het was de ideale moment. We vroegen woensdag dan ook aan de matron of er vrijdag studenten gingen zijn. Ze vertelde ons van niet aangezien het een feestdag (Goede Vrijdag) is. Dus trokken we vrijdag terug op naar het ziekenhuis en ja hoor wat raden jullie weer waren er 2 studenten en maar 1 dame in arbeid. Het was ook geen weging en geen vaccinatie vandaag dus voelden we ons daar weer een beetje nutteloos. Anouk heeft wel een inspuiting kunnen geven bij een kind dus we hebben wel iets kunnen doen...

Donderdag hebben we onze feestdag opgenomen. De 3 teachers verhuisden naar ons huisje dus moesten we wel thuis zijn om hen te verwelkomen. We hadden ‘Welkom' op een blaadje geschreven, was wel het minste dat we konden doen. :). Ze hebben zich dan geïnstalleerd, daarna vertrokken we naar Kigoma City om gezellig te gaan eten. Daarna gingen we nog eens rond op het marktje, sommigen kochten wat stoffen. Anouk en ik deden onze stof binnen bij de kleermaker met een schets van hoe ons kleedje er moet uitzien. Dinsdag gaan we erom. We zijn eens benieuwd.

Voila jullie zijn weer van alles op de hoogte.

Morgen gaan we eens gaan snorkelen tis naart schijnt de moeite. En zondag is het Pasen dus gaan we naar de Paasmis en daarna is er een BBQ georganiseerd op het strand.

Aan jullie allen die ons jaloers willen maken met het warme weer in België. Het zal niet lukken. Het is hier de laatste week al bakken geweest. Einde regenseizoen is duidelijk te voelen. Een duikje in het meer is ook elke dag meer dan welkom. Tis hier zeker 35°C! :-)

Alle bruin ze nog goed daar en tot blogs