Anouk-Shanon-Karen-in-Tanzania.reismee.nl

Vijfde weekend op Afrikaanse bodem!

Dag blanke vrienden van ons!

Vorige blog is geëindigd bij vrijdagmiddag dus start ik nu met vrijdagavond. Kwestie van al onze avonturen op de hoogte te zijn.

Wink

Vrijdagavond hebben het weekend ingezet met onze vrienden van onderwijs en met de ergotherapeuten. We gingen eerst eten in de Coast View en dachten eens te genieten van een heerlijke maaltijd na 3 dagen water en brood. Helaas het werd een kleine tegenvaller. Anouk bestelde frietjes met kipcurry en kreeg rijst. En ze had echt zin in frietjes, den duts. Ik dacht eens de spaghetti te proberen maar echt een aanrader vond ik dat ook niet. Dan eet ik liever de spaghetti van de mama!

Laughing
. Shanon was nog behoorlijk tevreden. Na onze maaltijd namen Anouk en ik de taxi richting Katriens huis, Shanon besloot om vroeg in haar bedje te kruipen, we gingen Lies en Elise oppikken en dan onze leraren gaan vergezellen op de Newman High school. We kregen het wel even benauwd in de taxi wanneer de politie ons tegenhield. De taxichauffeur moest uitstappen en de koffer even opendoen. Maar we mochten dan toch gewoon doorrijden. De leraren hadden een gezelschapspellenavond ‘georganiseerd'. Uiteindelijk hebben we geen enkel spel gespeeld maar gewoon wat bijgekletst. Gezellig avondje was dat.

En toen was het weer weekend. Ons vijfde op Afrikaanse bodem al realiseerde we ons wanneer we zaterdag wakker werden. We hadden onze wekker gezet want gingen babysitten op de kindjes van Katrien en Nkora, Noah en Owen. We lieten Shanon achter in Aqua Lodge want zij besloot wat te bachelorproeven. Anouk en ik stapten dan door richting Norad, zo noemt het domein waar Katrien woont. Ookal was het nog maar half 10 het was al goed warm. Toen we aankwamen werden we hartelijk ontvangen door Owen. Katrien vertrok dan naar de winkel. We hebben Owen en Noah wat geëntertaind en wanneer Katrien thuiskwam keken we nog naar ‘De leeuwenkoning'. Na het middageten met KAAS zijn we teruggekeerd naar Aqua Lodge. Dan was het gedaan met het mooie weer we werden helemaal doorweekt door de regen... Verder hebben we niet veel meer gedaan. 's Avonds keken we nog een filmpje en gingen we op tijd slapen.

Zondag is het wasdag dus schoten we na het ontbijt in actie. Wanneer we klaar waren gingen we wat internetten. Na de middag gingen we voor een bruin kleurtje aan het zwembad liggen. Samen met Sara, Matthias, Lien, Lies en Elise, ook Katrien, Nkora en de kindjes waren erbij. Na 3 uurtjes werd al snel duidelijk dat het bruin kleurtje eerder een rood kleurtje was bij sommigen, rarara bij wie? s' Avonds besloten we nog eens budgetvriendelijk te koken en maakten we spaghetti met worteltjes, tomaten en paprika's. En dat heeft gesmaakt.

En daarmee was het weekend weer voorbij, want ‘den tijd vliegt als ge u amuseert'.

Groetjens van ons!
Anouk, Karen en Shanon