Anouk-Shanon-Karen-in-Tanzania.reismee.nl

Een weekje verder, een weekje bruiner. In Karen haar geval een beetje roder :)

Dag liefste bloglezertjes!

We zijn weer enkele dagen verder dus tijd voor een update.
Vorige zaterdag deden we een gezellige BBQ op het strand. Er was om 15u afgesproken dus iedereen op post, maar dat was zonder de Afrikanen gerekend. Een uurtje laten kwamen de broeders er dan uiteindelijk door. Ondertussen hadden we allemaal al een fris duikje in het meer genomen en een beetje bijgebruind. Rond 18u werden we geroepen door Jean-Michel en konden we aanschuiven. We konden kiezen tussen geit, koe en varken. Messen waren ze vergeten dus het was wel grappig iedereen te zien eten! Nadat we goed gegeten hadden bleven we nog wat gezellig op het strand chillen. Toen het echt te donker was zijn we met zen allen naar een cafeetje wat verder gewandeld en hebben we daar nog enen gedronken. Na deze gezellige avond zijn er nog enkelen gaan kennismaken met het uitgaansleven, anderen namen de taxi huiswaarts.

Zondagmorgend hadden we een ontbijtje gepland. Samen met de toffe West-Vlaamse meisjes Lies en Elise en natuurlijk ook met Lien, Sara en Matthias. We hadden afgesproken om 8u30 voor het hotel. Wanneer iedereen gearriveerd was konden we aanschuiven aan het buffet. Het was allemaal dik in orde. We konden à volonté fruit, wentelteefjes, pannenkoeken, spek, worstjes, toastjes ed nemen. En daarbij kregen we ook nog een eitje. Lekkerlekker.

Nadat we voldaan waren keerden we terug naar Aqua Lodge om het thuisfront een beetje op de hoogte te houden. Een uurtje later was het wel hoog tijd voor wat verfrissing. Dus een fris duikje was welgekomen. Karen had zich natuurlijk vergeten inwrijven dus dat rode kreeftje was 's avonds duidelijk te merken!

Maandag zijn we terug volop aan ons project beginnen werken. Ondertussen zijn we donderdag en nog steeds aan het werken aan ons project. Het spelbord voor de kinderen en de adolescenten is af. Nu moeten we juist nog een spelboekje en dergelijke maken.

Gisteren, woensdag, zijn we naar een medestudent van België haar stageschool geweest om wat vragen te beantwoorden rond Malaria, Cholera, Aids/HIV en soa's. Onze rit in de daladala richting school is er ook een om niet snel te vergeten. We wisten het niet goed zijn dus hadden we de naam van de school tegen de ‘conducteur' gezegd en hij liet uitschijnen dat het geen probleem was. Uiteindelijk is de bus vertrokken en we bleven maar zitten. En de bus reedt maar door tot we aan de eindhalte van de bus kwamen. We waren dus voorbij de school gereden maar die mannen wisten niet da het die school was. Dus hebben we de bus teruggenomen en afgestapt aan de school. Op Afrikaans uur kwamen we dan aan op de school. En het vragenuurtje kon beginnen. We stonden er allemaal van versteld wat voor vragen ze allemaal wisten te stellen. Het was wel eens de moeite. Na een uurtje konden we terugkeren richting Aqua Lodge.

's Avonds hebben we dan nog gezellig een filmpje gekeken.

Voila nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte van onze Afrikaanse avonturen.

Groetjens & tot blogs.

annelies

Hey karen,

Het is fijn om te horen dat alles daar goed gaat! Pas toch maar op van da zonneken he :p Aan de verhalen is te merken dat er toch wel genoeg plaats is voor ontspanning , héél leuk! Ale tamusement nog he x