Anouk-Shanon-Karen-in-Tanzania.reismee.nl

Onze eerste dagen Kigoma

Dag liefste bloglezertjes,

We zijn ondertussen weer 4 dagen verder en beginnen het hier al een beetje gewoon te worden. Momenteel hebben we nog niet veel stage gedaan maar daar komt hopelijk binnenkort verandering in. Nu zijn we gestart met een HIV-campagne, we doen deze samen met nog 2 andere Belgische studenten (een sociaal werkster en een psychologe). Voorlopig zijn we volop bezig met de uitwerking, het is de bedoeling dat we deze campagne in alle scholen en organisaties van de Broeders van Liefde gaan voorstellen. De campagne draait vooral rond de preventie van HIV/aids en rond educatie omdat het vaak toch nog taboe is hier.

Morgen gaan we huisbezoeken doen ‘Home based care’ bij HIV-patiënten. We gaan kijken hoe ze het stellen en of ze iets nodig hebben van medicatie. (We zullen laten weten hoe deze verlopen zijn.)

Ook hebben we al mogen genieten van het regenseizoen hier en hebben we al 2 regendagen gehad. Het is wel enkel ’s morgens dat het regent, in de namiddag komt de zon er telkens weer door. Gelukkig hebben we onze mooie regenbotjes mee (zie foto) deze komen goed van pas want het is hier dan telkens een echte modderpoel.

We zijn maandagmiddag ook al eens gaan eten in het Hiltop hotel samen met Sara, Lien & Matthias. Je kan daar goedkoop en lekker eten. Het is telkens een dagmenu: soep, een starter, hoofdmenu, dessert, vingerbadje en thee voor € 7,5. In de tuin van het hotel zitten ook zebra’s en aapjes, we hebben 3 zebra’s gezien maar buiten Matthias hebben we geen aapjes gezien.

Zondagmorgen gaan we gaan ontbijten in het Tanganyika- hotel met Lien, Sara, Matthias, Lies & Elise. Daar is ook een zwembad dus kunnen we daarna een duikje nemen in het zwembad.

We hebben ook al enkele plonsjes gedaan in het Tanganyika-meer, telkens een welgekome afkoeling.

Het Swahili wil nog niet zo goed lukken, West-Vlaams daarentegen lukt ons al aardig met dank aan Lies en Elise, ma ho seg beire wijs!

We will keep you posted!
See you soon
Karen, Shanon & Anouk

Ps: Ondertussen werken zowel de Afrikaanse als de Belgische nummer van Karen & Anouk. Dus hou ons up to date!

Marijke Goedemé

Beste Karen, Anouk en Shanon,

Het doet mij plezier te lezen dat jullie voorbereidingen aan het treffen zijn voor de huisbezoeken. Ik ben benieuwd naar deze ervaringen.
Hier in België lopen de lessen door en wij missen jullie aanwezigheid in de groep.
Ik wens jullie een goede start van de stage!
veel groeten en tot binnenkort!
Marijke Goedemé