Anouk-Shanon-Karen-in-Tanzania.reismee.nl

Op safari naar Katavi!

Hoi piepeloi,

We zijn al volop bezig met onze valies terug in te pakken want morgen stappen we terug de bus op richting Dar es salaam. Hopelijk deze keer iets vlotter dan de heenkomst. We kijken er al naar uit om jullie allemaal terug te zien maar zullen toch met heel wat heimwee terugkijken op deze fantastische ervaring.

Nog tussendoor vlug een update van onze belevenissen hier:

Vrijdag zijn we op safari vertrokken naar het nationaal park Katavi, we werden opgepikt met de jeep om 6 uur. Eenmaal geïnstalleerd, concludeerden we dat de jeep toch net iéts te klein was. We zaten er reeds met ons 6 in, maar Karen en Lotte moesten er nog bij en er waren geen zitplaatsen meer. Maar ja er was dus geen ander oplossing en we wouden echt wel naar Katavi dus zaten we 7 uur lang in een krappe auto. Lichtjes door elkaar geschud en met enkele blauwe plekken meer kwamen we aan in Sitalike. Daar vonden we een guesthouse waar we vrijdagnacht en zaterdagnacht zouden slapen. Het was nog een deftig kamertje en we hebben daar ook lekker eten gekregen in het stadje!

Zaterdag liep onze wekker dan af om 6u30 want we werden verwacht om 7uur voor het ontbijt zodat we tegen 8uur naar het park konden vertrekken. Het ontbijt liet even op zich wachten dus tegen 20 voor 9 konden we eindelijk richting park vertrekken. We moesten onze zitplaatsen dan ook weer reorganiseren want er moest nog een gids bij ook! Toen kon de safari (= avontuur in het swahili) eindelijk beginnen. En wat waren we blij dat we dit gedaan hebben, het was echt de moeite. We hebben heel wat dieren gezien: antilopen, zebra’s, giraffen, nijlpaarden, apen, leeuwen! (in het begin hadden ze gezegd dat we geluk moesten hebben om hen te zien), olifanten, buffels, wrattenzwijnen, krokodillen, vogels, …

Zondagmorgen vertrokken we dan terug richting Kigoma. Elke spier deed pijn, elk bot was wel eens ergens tegen geknotst maar het was het allemaal waard!

Zie op picasa voor de foto’s: https://picasaweb.google.com/102431347204852756049/TheAfricanWayOfLifeTanzania

Onze laatste dagen hier lopen we nog van hot naar her omdat we nog vanalles moeten regelen. Zoals nog wat boekjes printen voor onze campagne om nog aan de leerlingen te geven. Het materiaal gaan afhalen dat we besteld hadden voor het ziekenhuis, nog eens naar het ziekenhuis gaan om onze evaluatie te gaan halen, nog eens gedag gaan zeggen in Bangwhe, … En deze plaatsen liggen natuurlijk allemaal in een ander stuk van Kigoma. Vandaag hebben we dan nog al het materiaal gebracht naar het ziekenhuis en gaan we nog eens een laatste maal zwemmen in lake tanganyika! En morgenvroeg moeten we weer vroeg uit de veren om de bus op te stappen richting Dar.. Om 5uur daar zijn dat wordt dan waarschijnlijk om kwart na 4 opstaan. Boterhammetjes maken, tickets meenemen en hopen dat we niets vergeten inpakken zijn.

Als er elektriciteit is in Dar kunnen we waarschijnlijk vrijdag een teken van leven geven. En anders hou je ons maar up to date via sms!

Dikke kussen en tot binnenkort!!

Karen, Shanon & Anouk

Marijke Goedemé

Beste studenten,

Ik wens jullie een goede terugreis zonder al te veel ongemakken en wilde verhalen.
Ik ben benieuwd om jullie terug te zien en ik hoop dat dit volgende week eens lukt.
Het allerbeste en tot binnenkort. Hopelijk krijg je nu geen cultuurschok eenmaal terug in België. Shanon, geniet van de trouwfeest!
veel groeten
Marijke Goedemé

Nadia Smet

Amai, meiden, ik vind het fantastisch wat jullie daar gerealiseerd hebben. Dit avontuur en deze ervaring kan niemand jullie ooit nog ontnemen. Ongetwijfeld zullen we na de examens de foto's nog es kunnen bekijken en de verhalen beluisteren. Ik wens jullie een vlot verlopende terugreis. Ze voorspellen 24 ° C dit weekend! Sorry dat ik jullie nooit eerder geblogd heb. Wel heb ik met jullie meegeleefd. Vele groetjes vanuit Temse. Nadia x

Heleen

Ik check dat hier nog regelmatig, maar er komen geen nieuwe verhalen meer op...